fredag 18 juni 2010

Fredagsfika..

Min första rabarberpaj för i år..Mums med vaniljvisp..
Äntligen helg igen!!! Veckorna rullar på.. Jag jobbar tre veckor till innan semestern..
Nu känns det som man skulle vilja stanna upp och hinna med att njuta av allt det fina ute..
Sen är jag så bra på att tro att man ska hinna med så mycket på sommaren och bygger upp saker som man vill göra men som aldrig blir och då kan jag bli så besviken.. Det är något som jag måste träna på.. "Lev här och nu och njut av den stunden som är"
Hejdå på er alla glada människor!
Njut av den sköna helgen/Helen


5 kommentarer:

  1. Hej Helen! Fin header! Smaskens med rabarberpaj! Jag är precis som du, man är så förväntansfull och har så många drömmar om sommaren. Det gäller att njuta av hela sommaren och inte bara när man har semester. Kramiz

    SvaraRadera
  2. Hej Helen!
    Sån där är jag oxå, måste bli bättre på att vara här och nu:)
    Vad gott med rabarberpaj!

    Hoppas din helg varit trevlig!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  3. Åhh, Så mumsigt o gott det ser ut! Älskar dina vackra koppar....Hoppas att du får en fin midsommarvecka! Sommarkramar till dig! Therese

    SvaraRadera
  4. Hej vännen!
    Det är viktigt att njuta här och nu, just nu sitter jag vid vårt kryddland och bloggar. Så mysigt...Visst vill man hinna med mycket i sommar, men man får även vara nöjd med det lilla som att njuta i sin egen trädgård:-)
    Kan vi hinna med Karin Linnea till veckan? Hur jobbar du? Vi ska till Lenas och Pers stuga i skärgården på midsommar.
    Ha en härlig midsommar!!!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  5. Kikar in o önskar dig en fin o Trevlig Midsommarhelg! SommarKramar Therese

    SvaraRadera