torsdag 6 januari 2011

Långhelg...

Vad skönt med en långhelg...Idag har vi blivit insnöade på riktigt..Så vi passar på att vara inne och myser..Jag bakar och lagar mat och gubben min målar..Bra arbetsfördelning!?
Vad han målar ska jag visa er i nästa inlägg!!
I Söndags var jag och några tjejer till Rudskoga butiken karin-Linnea och köpte den här urnan..
En sådan har jag sneglat på länge. Men så var det 30% rabatt på den så då slog jag till...Tänkte sätta lite vårlökar i den till våren och ha den i uterummet...
Duken som ligger på bordet har min goa svärmor sytt.. Hon är duktig på att sy..Jag har tänkt att hon ska få brodera lite fina monogram till oss som man kan använda till hissgardiner och kuddar..
Ha det så bra allihopa i vårat fina vita vinterland/Helen


7 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Nu duggar inläggen tätt! Snygg urna,skulle jag oxå vilja ha!
    Bakar du till födelsedagsbarnet?!

    Kram Fi

    SvaraRadera
  2. Hej Helen! Gott det ser ut. Blir nyfiken på vad det är F målar. Urnan är jättefin och passar fint både ute och inne. Kram Åsa

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!
    Urnan är såå fin, jag skulle egentligen vilja ha en...men jag är nöjd med kudden jag köpte.
    Gott med hembakat, jag ska nog baka matbröd i morgon.
    Gud vad mycket snö vi har. Det är stora vallar utanför huset. Jag är ganska låg och ledsen idag. I går kväll ringde min bröstväns sambo från Arvika och berättade att hon orkade inte kämpa längre. Hatar denna sjukdom...
    Hon var alldeles för ung och stackars familj som mist henne.

    Ha en mysig helg!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  4. Ååå vad smarrigt det ser ut med hembakat .Kanonfin urna .Ja den var riktigt fin .Ha en skön och mysig fredag Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  5. Hej
    Tack för titten,men så trevligt med en före detta Gävle bo.
    Vilken fin kaka du har bakat och urnan var underbart fin.
    Kram o ha en fin dag.
    ninni

    SvaraRadera
  6. Äntligen får jag läsa igen, har saknat det! Ses på måndag igen mot nya äventyr. Kram Ylva

    SvaraRadera
  7. Kakan var smarrig, tack för en trevlig dag igen med lite shopping!!
    Kram vännen min!

    SvaraRadera