torsdag 4 juni 2009

Efter regn kommer sol...tror du ja...

Var tog det varma vindarna vägen? Efter regn kommer sol! Det stämmer ...men nu får värmen komma...Jag hade först tänk visa mina odlingar som jag har i mina pallkragar... men det kändes som lite fel väder för det.. Det här gamla tjänstgöringsordern är efter min sambos Gammel-farfar... Den har vi ramat in... Kul med gammal skrift ... Dom skrev så fint förr i tiden...Jag skulle vilja ha tag på flera gamla brev...Kanske en liten kärleksförklaring av något slag....

Min favorit tavla på ballerinor... Den köpte jag hos en tjej som hade loppis hemma för några års sedan.. Det var så tråkigt när hon flyttade...för det är så mysigt att gå på små loppisar...
Få se om jag hinner kika in på något loppis i helgen... Vi skulle behöva åka till ikea och köpa en bäddsoffa tills min mor & far kommer.. Det känns så tråkigt att gamlingarna ska ligga på golvet..
Sen får det bli en tur till någon handels trädgård och köpa lite blommor till krukorna..Men det är bra om järn nätterna får vara först...Undra vad man ska ha för blommor i år?? Har ni några tips?? Ha en skön & avkopplande helg på er alla glada människor kramar: Helen


9 kommentarer:

  1. Hej Helen!
    Vilken bra idé att rama in den gamla tjänstgöringsordern!! Måste kolla bland mammas grejer hon har efter mormor o morfar om det finns några fina gamla brev att rama in! Tack för inspirationen:)

    Mårbacka, lavendel och murgröna tycker jag är fint att ha i kruka:)

    Ha en jättebra helg,
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Hejsan vännen!
    Länge sedan jag såg dig, ingen ny bloggträff fick vi till. Inte än i alla fall...
    Visst är det ruggigt väder nu, det som var så skönt i helgen:-)Vi var ute och hade utematte hela förmiddagen med våra ettor och det var kallt.Brrr!Det växer i våra pallkragar också, men tar nog kort en annan dag.
    Fin idé med brevet, ska tänka på det jag också.
    Tavlan var ju görfin. jag och mamma var ner på Pingstis då de hade halva priset idag, fyndade lite som jag visar en annan dag.
    Ha en fin helg!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Blomtips: lavendel och rosor i rabatterna. Olika pelargoner, murgröna, snöflinga, afrikansk margurit och silvriga blommor som jag inte vet vad de heter. Kryddväxter är alltid kul att ha:-)
    Kramis Susanne

    SvaraRadera
  4. Halloj
    Äntligen fredag... kanske blir det en liten loppis runda ihelgen.
    Blommor till krukorna saknas fortfarande för min del... Det blir nog mest pelargoner, lavendel, snöflinga marguriter tror jag.
    Kramelikram Lotta!

    SvaraRadera
  5. Hej Helen! Kul med gamla brev och den äldre fina handstilen. Din tavla är så härlig för det är sånt liv i den. Kramis från Åsa

    SvaraRadera
  6. Hejsan!
    Nu hör jag av mig om den stickade sjalen du beställde! Jag har den färdig ! Kan komma väl till pass i ruskvädret *ler*
    Om du mailar mig så byter vi uppgifter!

    Jättefina tavlor & visst är det vackert med gammal skrift *ler*

    Ha en fin dag! Kram Anki

    SvaraRadera
  7. Jag undrar också var sommaren har tagit vägen. Mitten av juni och kallt som bara den... Fint att rama in den gamla tjänstgöringsordern. Ja, de kunde verkligen skriva fint förr. Välskrivning finns väl inte på schemat nu för tiden... Kram Stina

    SvaraRadera
  8. Hej på dig!
    Saknar dig i bloggvärlden:-)
    Träffade dig på stan häromdagen i alla fall...
    Vi hade jättekul när vi tittade på balen och sedan gick ut, ni skulle varit med du och Lotta, hi,hi.
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  9. Nu blir jag tjatig, men jag har något till dig om du kikar in hos mig:-)
    Kramis Susanne

    SvaraRadera