måndag 25 maj 2009

Njuta av humlesurr..

Äntligen är sommaren på väg..Vad härligt med humle surr på verandan och stora är dom...Vi har nog ett humlebo på verandan..För det är ofta ett surr här inne..Nu skulle man behöva vara en bläckfisk och hinna med att vara överallt...Jag vill för mycket...NJUT NU BARA......

Jag gillar gammeldags växter... Dillpionen blommar så vackert...Löjtnanshjärtana har snart blommat färdigt...


Den här blomman tror jag heter" humlesurr".


Vallmon får vänta lite till och rosenmalvan kommer att få växa till sig lite till.

Ha en skön vecka alla glada mäniskor i detta avlånga land...kram/Helen




8 kommentarer:

  1. Hej Helen! Vilka underbara bilder du bjuder på idag. Börjar få sommarfeeling... Jag förstår vad du menar att man känner sig som en bläckfisk. Det är många bollar i luften nu. Det gäller att ta sig tid att njuta för det är en underbar tid nu. Kramen Åsa

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga bilder du bjuder på! Ja, det är så härligt ute nu, en underbar tid, man vill ju inte jobba alls, hihi:-) Kram Sofia

    SvaraRadera
  3. Hej Helen!
    Visst är det vackert ute i trädgården nu!!
    Underbara växter du har, Löjtnantshjärta är en favorit:)

    Ha en jättebra vecka,
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Jättehärliga bilder.:-)
    Kram från mig.;-)

    SvaraRadera
  5. Hej kära bloggvän!
    Vilka fina bilder från er trädgård. Nu blommar det fint överallt. Prova rabarbersaften, den var görgo:)Jag jobbar ju halvtid än så jag känner att jag orkar och hinner med en hel del hemma. Men visst skulle man ha bläckfiskarmar ibland...Jag har köpt blommor då och då, på Krivi och torget på fredagar.
    Kram på dig!
    Susanne

    SvaraRadera
  6. Nu är härligasta tiden på året. Man njuter var dag. Tänk om maj kunde vara lite längre... Vi har också en massa surr i vår stora kastanj vid altan. Den har börjat blomma och det är väl godis för honungsälskande flygfän... Kram Stina

    SvaraRadera
  7. Härliga blommor! Ha en skön dag kramis malin!

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Det blev en liten prommis för min del.
    tror blomman heter "Humleblomster" men surr låter gulligare...
    kram på dig lotta!

    SvaraRadera