måndag 11 maj 2009

Roligt med överraskningar..

Den här fina trådkorgen fick jag i ett paket av en vän som har lånat våran motion cykel... Tack snälla Anette... Jag ställde i mina lavendel som jag köpte på coop igår..
Citroner eller vitlök skulle nog vara rätt fint att ha i korgen...
Den här lådan hittade jag i källaren full med spik... Ropade på F. mutter,mutter.. Perfekt att ha tidningar i..Det kanske är synd att plantera i den?? Så jag sprang runt med lådan över en halvtimme.... Gissa vem som ruskade på huvudet.. Han börjar att bli van...Nästa inlägg återkommer jag med en rolig tunna som jag oxå hittade nere i källaren ....
Ha en bra & skön vecka alla inspiratörer kram/Helen

10 kommentarer:

  1. Vilken fin trådkorg med hjärtan på, gillar det nu när man ser mycket av det, men jag har ingen än...flaskorna bakom ser fina ut också.
    Visst är det kul att hitta lite gamla saker i sitt gamla hus. Lådan var mysig. Jag hittar också lite sker som jag plockar fram, bl.a en till Kockumbalja vi hade i källaren.
    Vi ses på torsdag!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Hej Helen! Glömde fråga dig idag om jag skulle ta med mig något på torsdag? Trådkorgen var jättefin. Glad man blir när man får något sådär oväntat.Fniss, roligt att höra att både R & F skrattar åt oss med våra inredningsinfall. Härliga Lavendel... Kramen Åsa

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Den där trådkorgen var jättefin.
    Mina koppar är Bavaria och jag ser inte riktigt vad det står mer.Men jag har hela kaffeservisen i den här.Fyndade på loppis för 150 kr för allt,kommer med mer bilder av den
    Ha en bra kväll kram Anna

    SvaraRadera
  4. Men vilken härlig källare ni verkar ha. Så din man förstår inte din förtjusning över en spiklåda och en tunna? Det är väl tur att man kan glädjas över det lilla och se charmen i det enkla... Kram Stina

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Åå vad kul att du besöker min blogg!

    Visst är det kul när man hittar gamla saker. När vi flyttade in "hittade" vi 5 gamla dörrar på vinden i vårt uthus. Vissa av dessa har nu renoverats upp och blivit fina dörrar bland annat i klädkammaren jag byggt i vår hall.

    Jag älskar gamla saker. Ser fram emot fler inlägg på din blogg.
    Kram MARIA

    SvaraRadera
  6. Hej på dig...vilka fina fynd du gör- och billigt blir det när man hittar saker från sitt eget hus :)
    Ha en bra vecka, kram Lotta

    SvaraRadera
  7. Hej Helen!
    Vilken söt hjärtkorg du fick! Gillar den fina lådan oxå!
    Vad är det för tunna du har hittat, nu blev jag nyfiken:)

    Kramis Jenny

    SvaraRadera
  8. Vilka fina bilder! Lavendel måste jag oxå fixa, så fint du gjort.

    Kram l-l

    SvaraRadera
  9. Godmorgon!
    Har nu tagit mig en liten morgon promenad...
    Har turen att börja kl 11:30 idag.
    Ska fixa och måla klart you no...hi hi undrar vad NA kommer att säga. Trevligt med små överakningar eller hur?
    Ser nu fram emot ditt nästa inlägg, ska bli spännande att se vad du nu har hittat! Ler.

    Kramelikram ha en bra dag, njut Lotta!

    SvaraRadera
  10. Vilken fin korg.
    Det var kula att beöka Dig. Kommer nog på besök igen.
    Kramar
    Kicki

    SvaraRadera