måndag 4 maj 2009

Vår vindar friska...."nu ska du höra något som jag vill tala om"

Idag blåser det snålt här i Värmland.. Solen tittar fram men det är kallt..Lavendeln börjar att bli lite grön...Jag funderar på att sätta några till lavendel i gruset.. Tänk innan jag förstod att lavendeln trivs bäst i grus..Det kanske blir en liten häck på sidan om huset.. För måste alltid häckar avgränsa något?? Det tycker inte jag!! Det är sååå mycket man vill nu på våren....



Testade att trycka tanke-brädor....

Den här brandsläckare hittade jag i våran källare när vi flyttade in i huset -98..
Jag tycker den har helt helt rätt" patina" för min smak... Sätta blommor i den känns inte rätt den är fin som den är!!
"Vänta inte på den stora lyckan, så att du missar den lilla"!

Ha en bra vecka alla goa & glada bloggare !! kram/Helen

15 kommentarer:

  1. Hej Helen! Vad fin o mysig brandsläckaren var...Jag gillar också lavendel, funderar att köpa o plantera i rabatten. Ha en fortsatt trevlig vecka! Kram Therese

    SvaraRadera
  2. Hej Helen! Lavendel är så vackert. Tänk någon gång vill jag uppleva Provance när lavendeln står i full blom. Att du hade en sådan i din källare. Häftigt! Kristinehamn står det på den oxå. Kram Åsa

    SvaraRadera
  3. Hej Helen,

    Vilken läcker brandspruta du har i dina gömmor! Helläcker!
    jo.. Provdocka kan du ropa in rätt billigt på Tradera. Min kostade 400kr en ny kostar säkert fyra ggr mer! Kika där eller på blocket! Dom väger inte mycket så frakten blir runt hundringen med bussgods!
    kram Marina

    SvaraRadera
  4. Håller med, häckar kan man ha lite varstans å lavendel är ju så underbart å doftar så gott!!
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  5. Hej,
    Mycket vacker brandsläckare.
    Fin blogg du har.
    Återkommer gärna för mer inspiration.
    Kramis Ulla

    SvaraRadera
  6. Visst är det härligt med lavendel. Vi har både på framsidan och baksidan. Älskar doften!
    Jag har klippt mina lavendel nu.
    Brandsläckaren var nostalgisk och cool. Den får du allt ha som prydnad...Får titta mer på den nästa vecka när vi kommer.
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  7. Hej Helen!
    Visst är det härligt med lavendel i trädgården, jag brukar ha det både i rabatter o i kruka på farstukvisten.
    Vilken charmig brandsläckare som följde med ert hus!! Jättefin:)

    Ha det bra,
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  8. Det är så fint med Lavendel! Jag vill köpa mer av det. Så läcker gammal brandsläckare = ).

    Ha det bra!
    Kram l-l

    SvaraRadera
  9. Vilken häftig brandsläckare. Kul att den fick komma upp från källaren! Jag tycker också om lavendel. Inte visste jag att den trivs i grus. Jag har min i rabatten, men den verkar trivas "så där"... Kram Stina

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Lavendel är härligt en av mina favoriter tillsammans med rosor, doftar så ljuvligt.

    Blev det någon träning idag?
    kramis.

    SvaraRadera
  11. Ska inhandla några lavendel jag med, såå fina!

    Vilken urhäftig brandsläckare! Kul att hitta sådana ovanliga saker.

    Självklart får du länka!!

    Ha en bra dag! Kram Lena

    SvaraRadera
  12. Hej Helen!
    Tack för att du tittade in hos mig och din gulliga kommentar! Vilken fin brandsläckare du hittat! Jättecool! Såg att en av dina tjejer heter Wilma, det heter min tjej oxå!
    Ha en fortsatt bra vecka!
    Kram
    Helena

    SvaraRadera
  13. Vilken cool brandsläckare!! Riktigt skön patina som du skrev, me like!:-) Ha en fin eftermiddag och kväll, Kram Sofia

    SvaraRadera
  14. vilket häftig brandsläckare!! härligt sliten!

    hoppas du får en fin helg!
    kram

    SvaraRadera
  15. Hej !
    Vilken härlig brandsläckare!
    Min pappa var brandman, men det enda ja har är hans gamla hjälm.
    Kram Anna

    SvaraRadera