söndag 26 juli 2009

En liten semester turne..

Jag och min vän Siv var på en liten turne runt Karlskoga-Lunedetet- Storfors förra Onsdagen..Vi hade en sån där härlig dag... Vi stannade på alla de mysiga ställen som vi såg...Här är bilder från lunedet...




Här står min vän Siv..Hon har precis köpt ägg på Källmo-gårdslanthandel... Tyvärr var inte själva butiken öppen den här dagen, men vi kikade in vad mycket fina saker...

Sen gasade vi vidare mot Storfors och där inne i centrum vid folkets hus har dom tydligen ett jätte stort loppis med billiga saker men samma otur så hade dom semesterstängt....
På väg hem körde vi förbi en bakgård och hittade dessa två kabelvindor...Vi bara tryckte in dom i baksätet...Den blev perfekt bord vid Wilmas lekstuga (tänkte måla den i någon färg.)







Här ställde jag den andra kabelvindan...Funderar på att måla den gissa vilken färg??
Det var verkligen en rolig tripp..Det blir mycket skratt och tok på våran bilfärd vi har så kul när vi träffas och tyvärr blir det blir inte allt för ofta... I detta inlägg hade jag tänkt visa er min kompis hem men tyvärr har bilderna lagts på den andra datorn och den krånglar ... Det får bli nästa inlägg hoppas jag...Jag är snart inne på min sista vecka på semestern...
Ha det gött kram/Helen





8 kommentarer:

  1. Härligt med en minisemester med en god vän! Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Alltid kul att åka på sådan turer. Kram malin

    SvaraRadera
  3. Hej Helen! Roligt du och Siv måste ha haft det, hon är så rolig. Verkar fint i Lunedet. Fina kabelvindor. Imorgon åker jag och min familj, två fastrar och kusin M 13 år till Liseberg. Vi ska sova på hotell Lorensberg. Kram Åsa

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Härligt med en liten tur....!
    Glömde ju att kolla på kabelvindarna när jag var hos dig igår.
    Får bli nästa gång.
    Ha en härlig dag!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Hej Helen!
    Vad kul ni verkar haft det du och din vän!
    Kul att ni åkte förbi Storfors, där bor min sambo Peters gamla mormor Selma snart 90 år:)

    Får spana in den där loppisen du skrev om nästa gång vi besöker henne!

    Ha en bra sista semestervecka,
    kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Vilka fina bilder och mysigt ställe. Det behövs sådana dagar för att ladda batterierna. Jag åker nu senare i veckan upp till Lingbo och ska vara där i 3 veckor. Jätteskönt. Hoppas allt är bra med dig.
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  7. Vilken mysig dag ni haft. Kabelvidorna är ju perfekta till bord. Idag har jag haft besök av en gammal kompis, vi fikade hemma sen tog vi en tur på stan och åt på Maxim. Vi shoppade lite också...
    Vi ska på släktträff på fredag annars hade vi gärna hängt med på Packmopedsturnén ...
    Vi kan väl ses med Lotta och Åsa någon dag:-)
    Kram på dig!
    Susanne

    SvaraRadera
  8. Vad skoj ni verkar ha haft det på er runda!!!
    Mina väninnor har tyvärr inte alls intresse av loppisar och vet inte mycket om den "vita" stilen.
    Lite tråkigt!
    Vad käckt att använda kabelvindorna till bord!
    Mycket fint.

    Ha det gott,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera