söndag 19 juli 2009

Halvlek på semestern..

När vi var hem till mina föräldrar i Hälsingland på semester var vi och åt lunch på ett jätte mysigt ställe som hette Lilla:k. som ligger i Bollnäs..Miljön var enkel med mycke olika vegetariska rätter och goda röror som jag älskar..Själva stället är ihop -byggt med en jätte fin blomsteraffär och ett zoo..Så barnen hade fullt upp med att kolla in alla djuren..Medans vi flanerade bland blommor och blader..








Säga vad man vill om SOMMAR i Sverige...INGET land kan uppnå det vackra i Svedala..




Bilder från våran fina skärgård... Nu får vi får hoppas på en forsatt fin sommar så att inte regnet tar överhand... Och nu ska jag fortätta min semester att måla , läsa, njuta, loppis besök, Sy& pyssla..Nästa inlägg kommer jag att visa lite bilder från min vänninas hem.. Hon skulle kunna ha en egen blogg med så mysigt som hon har !! Hon är en riktig ideéspruta...
Ha en skön vecka alla bloggare och ta dagen som den kommer Kram:Helen





11 kommentarer:

  1. Hej Helen!
    Vilket mysigt ställe ni var på och vilka underbara bilder från er skärgård!!

    Åh vad kul att få se bilder från din vänninas hem, det ser jag fram emot:)

    Ha en härlig kommande vecka,
    Kramis Jenny

    SvaraRadera
  2. Å så fina bilder och mysig blogg! Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Visst är det härligt i Sverige det finns många fina platser att besöka. Låter som en bra kombination blomaffär och djuraffär bredvid varandra något för mamma och något för barnen. Min spegel är nytillverkad och inköpt i en inredningsaffär i Mariebergs köpcentrum, Nice presenter. Ha en fortsatt skön semester. Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Hej Helen! Roligt att höra ifrån dig igen! Mysigt det verkar med Bollnäs. Vackra kort! Jag har två veckor semester kvar. Vet du många bra loppisar i närheten som inte bara är öppen lördagar?. Kramis Åsa

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Ja visst är det underbart vackert i vårat avlånga land,och vår härliga skärgård.
    Vilket mysigt ställe du verkar ha varit på med både zoo och blommor,perfekt fördelning.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Tack för titten...Låter riktigt mysigt att pyssla o greja! vilken underbar bild på skärgården....Ha en bra dag! Kram Therese

    SvaraRadera
  7. Hej,du!
    Tack för senast!Roligt att se er alla!Nu blir jag supernervös inför nästa inlägg....Hjälp,tänker du lägga ut bilder på mina brännässlor....? Kram Fi

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Visst är det fint i Sverige när det är fint väder!!!

    Men det vara skönt att komma bort ibland till lite varmare bredgrader, har ni funderat något mer???

    Kommer och tittar på vad det är du har målat när jag kommer hem... Spännande!

    Kramelikram Lotta

    SvaraRadera
  9. Många fina sommarbilder från vackra Sverige. Nu får det allt bli fint väder igen. Kul att höra från dig, vi åker till Nora i morgon. Åsa, jag och två kompisar till.Vi får ta en träff igen, kanske nästa vecka. Vi åker på bröllop till Lund i helgen.
    Kramis Susanne

    SvaraRadera
  10. Vilka härliga bilder! Sverige är verkligen vackert! Det finns så många pärlor i vårt land. Kram Stina

    SvaraRadera
  11. Härligt att höra att du njuter av din semester. Att passa på att göra allt det där som faller en in...

    kram britt

    SvaraRadera