torsdag 13 augusti 2009

Hemma hos en god vän..

Här var jag och min familj och besökte min goda vän och hennes familj i Hälsingland i mitten av sommaren.. Hon har det så mysigt hemma hos sig!! Man får så mycket iddeér av henne... Titta in själv...
En sån här ska jag försöka mig på att göra och sätta i vårat uterum...
























Här har hon ett gammalt pelarbord som köksbord (en storlek större)
Köksssoffan har hon målat och klätt om med ett jätte fint tyg från ikea..









Kabelvindor kan man aldrig få för många av... Här hon tryckt tankeord...Fåglarna och frukterna har hon gjort i lera...Hon gör andra saker i lera ocskså vaser, skyltar, fat. m.m
Det är alltid lika kul att träffas.. Men tyvärr blir det alltför sällan...Vi har en bit till varandra ca:35 mil... Men vi brukar göra lite resor ihop.... Nästa gång hoppas jag vi kan åka till Gotland..
Vi brukar alltid säga att vi vet var vi har varandra.. Så vi börjar där vi slutade sist...
Skönt att ha sådana vänner... Tack för att jag fick visa ditt hem!!!






Tänk att vi redan är i mitten av Augusti.. Det är väll en härlig tid med svamp & bär, äpplen...
Det är som min sambo brukar säga.." Allt har sin tid" Ha en skön helg på er alla glada människor / Helén









7 kommentarer:

  1. Hej Helen!
    Vad roligt det var att träffa dig o Lotta där i Storfors! Ni var så gulliga båda två:)

    Roligt att se bilder från din väns hem, hon har det jättemysigt! Vilken fin blombänk i vitt där i uterummet, en sån skulle jag oxå vilja ha!

    Ha en skön kväll,
    Kraamis Jenny

    SvaraRadera
  2. Hej Helén!
    Vad roligt att ha en sådan vän som man inte träffar så ofta, men man känner varandra så väl. Jag har några sådana vänner och det är alltid roligt att träffas.
    Vad fint hon har det, så personligt och fina detaljer.
    Ska kolla om vi kan träffas snart på en bloggträff, ni kan ju komma hit, du, Lotta och Åsa.
    Ha det så bra!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Vilket hemtrevligt hem du visar...Härligt med såna kompisar! Önskar dig en trevlig helg! kram Therese

    SvaraRadera
  4. Hej Helen! Vilket fint och personligt hem du visar. Hon verkar kreativ. Håller med om att det är gott att vänner som man inte behöver förklara sig för. Man känner varandra så bra och har kul när man träffas. Vi ses snart! Kram Åsa

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Kul att du tittade in i min blogg så att jag hittade till din.
    Vilken fin veranda ni har.
    Jag har rullar hemma i 120 cm med monogram.
    Frakten är beroende av hur många du vill ha men en st kostar ca 56 kr att skicka och två st 78 kr.
    Hör av dig om du är intresserad.
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  6. Hejsan.

    Väldigt fint hem du visar. En del människor bara kan det där med inredning.
    Mysigt med vänner som man bara kan träffa ibland och ändå känna att man bara kan fortsätta vänskapen där man slutade. Det är riktiga vänner ,tycker jag.

    Ha det gott,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  7. Vad mycket fint hon hade! Jag gillar fåglarna och frukterna hon gjort. Köpte något liknande i början av sommaren av en keramiker i Uppsala. Glashyllan är så fin. Det är så vackert med glasföremål. Visst är det härligt med kära vänner. Synd bara att man träffar vissa så sällan pga avstånd. Tur att e-mail och telefon finns... Kram Stina

    SvaraRadera