söndag 23 augusti 2009

Dom sista sommar blommorna...

Hösten är på ingång... Mina sista sommar-blommor.. Det är bara att njuta..
Men hösten kan vara härlig med alla sina härliga färger och sin höga luft..
Idag har jag plockat äpplen på hela tomten... Av äpplena gjorde jag en äppelpaj.. Gott gott.. Sambon har klippt gräset och trimmat runt rabatterna...


Bolltisteln med sin härliga blåa vackra färg...

Hänglobelian & petuniorna blommar ännu...Men det är nog på sista versen...
Tänkte ta mig en härlig kvällspromenad och lyssna in syrsornas spel..
Ha en bra vecka på er kram/Helén



9 kommentarer:

  1. Hej Helén!
    Visst är de fortfarande väldigt fina sommarblommorna. Jag tog också lite kort på våra blommor i helgen. Har plockat med lite loppissaker för att lägga i lådor idag. Vi får kolla in vädret inför söndag, men det gick inte ännu...
    Vi kan väl höras under veckan.
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Lät gott det där med äppelpaj! Hinner jag så gör jag nog en imorgon!

    C

    SvaraRadera
  3. Visst är det härligt med hösten! Äppelpaj lät inte helt fel. Jag är dålig på att ta till vara äpplen, men någon paj blir det hos oss med. Kram Stina

    SvaraRadera
  4. Hej Helen!
    Äppelpaj lät gott! Vi har oxå fått äpplen i år, kanske ska försöka mig på att baka;)

    Jättefina blomsterbilder du visar oss!

    Ha en skön vecka,
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Hej Hej!

    Ja visst är det bäst att passa på att njuta av sommaren för snart är det höst på riktigt. Då får man istället njuta av andra saker som att tända ljus, elda i kaminen eller ett varmt bad kanske.

    Ha det gott kram Malin

    SvaraRadera
  6. Hej vännen!
    Snart får du njuta av ljung och andra höstblommor i stället och lite ris kanske...
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  7. Tack för titten....vad fint det blommar hos dig än!! Ha en bra dag! Kram Therese

    SvaraRadera
  8. Visst är det härligt att sommarblommorna fortfarande finns kvar. Det är bara att passa på att njuta lite till. Dina rosa och lila färger var så fina i dina krukor.
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  9. Kikar in o önskar dig en Trevlig o skön helg! Kram Therese

    SvaraRadera