måndag 19 oktober 2009

Ute- rum..

Lugnets rum....

Här blir jag avkopplad i uterummet...
Det är så skönt att sätta sig här med en tidning och en kopp kaffe efter dagens jobb..
Våran värmekälla är en gasolkamin och ett litet element.
(Tyvärr lite suddiga bilder..förstora bilderna ser du bättre)

Jag var inne på en annan blogg och såg att jultidningarna hade kommit fram..
jag ner i källaren och rota fram alla gamla nummer som jag sitter och myser med..
Det är lika varje år man vill göra så mycket när man ser allt mysigt pyssel..
Vi får väll se vad det blir i år?
Ha en skön och avkopplande helg kram/Helen
Ge dig själv små stunder i vardagen...



13 kommentarer:

  1. Hej!
    En Värmlänning till! Underbart vackert där i helgen. Var någonstans i Värmland bor du?!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Härligt med ett uterum! Skönt att ni fortfarande kan använda det! Visst är det härligt då det börjar komma ju i tidningar och butiker. Jag är också som dig att jag vill göra så mycket. Men man hinner och orkar inte med allt...

    Vad kul att få en ridtur i present! Det går säker bra även om det var ett tag sedan du red... Kram Stina

    SvaraRadera
  3. Jag har ju lovat mig själv att inte plocka fram jultidningarn ännu men .........de kanska snart kommer fram. Gillar de gamla skolplancherna du har. Kram malin

    SvaraRadera
  4. Vilken lyx med uterum :-) Enormt vacker dörr ni har!! Ha en mysig kväll, kanske i uterummet? ;-) Kram C&M

    SvaraRadera
  5. Hej Helen!

    Verkar som du använder ditt uterum som jag använder vår glasveranda - visst är det ljuvligt att ha en plats för lugn och ro! Jättemysigt har du!

    Ha en fin torsdag!
    Mvh Camilla

    SvaraRadera
  6. Tack för att jag fick sitta och mysa ert uterum i lördags, så mysigt ni har det:-)
    Jag har också plockat fram lite gamla julinspirationstidningar och några nya har jag köpt...
    Ha en fin vecka, så kanske vi kan träffas och pyssla snart.
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  7. Hej Helen! Ni har det så mysigt i ert uterum och varmt och skönt vara det också vill jag minnas. Vårt uterum är jättekallt nu så det är bara att längta efter våren igen. Ha en skön helg! Kram Åsa

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Nu har jag länkat om till dig och då blev det rätt inlägg som visar sig ...
    Kramis

    SvaraRadera
  9. Hej igen!
    Nu är det lika med mim blogg ser jag... Den ändrar sig inte när jag har gjort ett nytt inlägg, så du får nog länka om till mig också.
    Kram hoppas att du har en bra lördag kväll
    Lotta

    SvaraRadera
  10. Hej Helen!
    Vilket mysigt uterum ni har!! Underbar skolplansch jag ser där på en av bilderna!

    Ha en fortsatt trevlig helg:)

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  11. Hej Helen
    Vad kul. Tack för att du är med i min lilla utlottning
    Vilket fint uterum ni har.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  12. Hej vännen!
    Har du lust att hjälpa mig med min blogg och länka om, som jag gjorde till dig...
    Kramis Lotta

    SvaraRadera
  13. Vilket fint uterum ni har och vad härligt att kunna koppla där. Månaderna går och snart är det jul. Härligt. Många kramar Katarina

    SvaraRadera