fredag 5 mars 2010

Mina favoritljustakar...



Äntligen Fredag!!! Härligt väder solen skiner på en klar blåhimmel..

Kan det bli bättre!? Här visar jag mina favoritljustakar..Den svarta svaravade saken köpte jag på en julmarknad för 25kr..Det andra paret köpte jag på en billighetsaffär i stan..
Den virkade duken köpte jag på ett loppis tre för tio kr...Jag har fått lite "dille" på virkade nätta små dukar!!
Har ni "dille" på något??
Berätta i era bloggar...









Har gjort lite Fredagdsmys bytt duk på bordet och kuddfodral i soffan... Annars har jag rätt mycket rött i vårat kök...Ska nog byta till lite vårligare färg..
Kanske äppelgrön?
Vad har ni för favorit färger i vår???

Glöm inte att: Att leva här och nu...

Njut av talgoxens sång kram/Helen

7 kommentarer:

  1. Hej Hej!
    Kul att se lite köksbilder!Den svarta ljusstaken gillar jag skarpt.Har fått lite "dille" på svarta detaljer jag...Vi har firat sportlov med magsjuka vi!Bara Lars som klarat sig! Ha en bra helg!Kram Fi

    SvaraRadera
  2. Vad hemtrevligt och fint du har i köket! Jag har fått dille på rött i köket nu. Borde vara mättad efter julen, men tycker rött och grått är så fint! En ny röd matta har det blivit och nya gardinerna kommer nog snart. Inte så vårigt kanske, men... Kram Stina

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Snyggt!
    Nu är du riktigt på Gsser jag...kul.
    Fin bild på dig
    Appropå dille, ja vintige bilder just nu, kanske eller på lite vårigare saker kanske funderar på att ta in lite rosa.
    kramen Lotta

    SvaraRadera
  4. favoritfärg är turkost:)
    härliga bilder
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  5. Vad hemtrevligt o mysigt det ser ut i ditt kök! Själv gillar jag svagt rosa just nu i köket! Jag har köpt rosa tulpaner o rosa Mårbacka så det känns vårigt för mig....Ha en trevlig o skön helg! Vårkramar till dig! Therese

    SvaraRadera
  6. Hej min pysselvän!
    Vad mycket vi får gjort och vad kul vi har det när vi sitter och drömmer...
    Jag har "dille" på mycket som du vet, men just nu är det loppisprylar som jag målar om till vitt, t.ex hyllor, annars tygväskor. Mina favoritfärger hemma just nu är vitt, grönt och turkost.
    Vi ses igen goa pysselvän och bloggvän:-)
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  7. Hej Helen! Visst skiner solen alltid, hoppas att den gör det på dig också! Önskar dig en skön söndag! Vårkramar till dig! Therese

    SvaraRadera