lördag 7 mars 2009

En lättlagad Lördagsmiddag...

Vad blir det för mat undrar stora dottern? Fäskfilé" mamonsell" & Klyftpotatis m.timjan!
Jippi !! Det bästa Barnen vet....
Recept 4pers: 500gr. Fläskfilé som brynes först.Blanda ihop 2,5dl. grädde m.lika mycket mjuk-ost ,smula ner 1 buljongtärning. Häll blandningen över fläskfilén och in i ugnen 20-25min ca:200¤. Gott med klyftpotatis till går även bra med bandspagetthi...
Som avrundning en liten efterrätt:Skiva ner 2 bananer klicka ner lite margarin i stekpannan strö över socker& kanel över bananerna tills dem blir ljumna.Ta en kula vanilj glass till. Mums...
Efter allt mumsande tror jag att sambon ska tapetsera det sista i sovrummet, så vi kan ta in vårat kläd skåp som stått ute i våran hall uppe...Vad sköönt att få lite mera ordning& reda..
Sen är det baraaa..listerna kvar.Men...Men..Så är det bara att köra igång med vit färgen i hallen
på övervåningen.. Det ska vi göra som en tv hörna& kompis hörna till stora tjejen..
Ikväll blir det melodifestival & popcorn för hela slanten...

5 kommentarer:

  1. Hej på dej!
    Vilken god mat!!!Vi har oxå ätit fläskfilé o hasselback-potatis!gott...
    Inge vin ikväll! Spar mig till fjäll-veckan,vi brukar pimpla vin till maten titt som tätt där...
    Ser framemot vår S-holms tripp!!!!
    Kram Fi

    SvaraRadera
  2. Kul att du tittade in till mig! Att rusta kan kosta på... Men om allt stämmer runt omkring är det absolut värt det!!! Då får man sin dröm. En portion tålamod så klarar man sig igenom det. Lycka till och sköt om ert hus!
    Kram L-L

    SvaraRadera
  3. Hej! Det ser jättegott ut. Det får vi prova. Man kör gärna samma rätter, kul med något nytt. Kram Åsa

    SvaraRadera
  4. Godkväll! det är gott det vet jag! Gjorde något liknande i dag fast jag tog kykling i stället funkar också. Snabbt och gott!!
    Kvällskram Lotta!

    SvaraRadera
  5. Gott middagstips! Vi använder väldigt ofta fläskfilé eller kycklingfilé. Kan lägga in några recept som vi brukar använda framöver.
    Du undrade var jag hade köpt pelargonsticklingarna på min blogg. Vi var ute på Krivi på Marieberg och de kostade från 15 kr och uppåt.
    ha det gott!
    Kram Susanne

    SvaraRadera