måndag 23 mars 2009

Vår blommor & krukor...















I Lördags var jag & en kompis till handelsträdgården... Vad mycket fina blommor det finns...

Jag köpte två vita Mårbacka & två rosa Mårbacka.. Sen köpte jag en narssic( stavningen)

Som jag satte ute med lite trollsnöre & kvistar av björk ris.... Annars gillar jag helst vita & rosa blommor.... Krukor som jag har väljer jag helst dessa två... Jag gillar både vita & blå krukor och rosa kan vara fint på våren....

I dag har jag en sån där dag man vill göra så mycket men man kommer aldrig igång.....


Så plötsligt kommer det rätta ögonblicket, så då får man passa på!!!






10 kommentarer:

  1. Hejsan! Åhh har du en liten Prins Eugenkruka oxå? Du och jag har ju den stora med. Den lilla är så söt att ha liljekonvaljer i. Det har min mamma jämt haft.Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Tack för titten hos mig... Det är så kul att trilla in på nya bloggar! Jag har också köpt Mårbacka som jag har i köksfönstret. Jag älskar pelargoner och längtar till man kan sätta några ute i kruka, men det lär väl dröja. I dag snöar det här utanför Uppsala.
    Kram Stina

    SvaraRadera
  3. Hejsan!
    vita o ljusrosa pelargoner är fina,ska skaffa mig några till köks fönstret. Det får bli till helgen(som allt annat).
    Ha en bra kväll kram Anna

    SvaraRadera
  4. Åhh mårbacka är bara så ljuvliga! Älskar blommor!:-) Dock har vintern kommit tillbaka, suck! Ha en fin dag, kram Sofia

    SvaraRadera
  5. Härligt att besöka handelsträdgård - här dröjer det nog ett bra tag till planteringsdags.

    Kika in till mig - jag har en tävling på gång!

    Kram Maud

    SvaraRadera
  6. Hejsan! Kul att du kikade in till mig så att jag hittade hit! Vilka härliga vårblommor du köpt!! Och underbar skolplanch!
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Gillar speciellt Prince eugenkrukan en såda skulle jag gärna vilja ha... speciellt den stora.
    Kram kram Lotta!

    SvaraRadera
  8. Hej Helén!
    Visst är det fräscht med pelargoner i olika färger. Fina krukor de står i också.
    Mina pelargoner håller på och växer. Sticklingarna ska jag plantera om och sätta i större krukor snart. Väldigt vad snö vi fick i går...usch! Skönt att solen sken i alla fall. Det blev en promenad med mor idag igen.
    Ha det bra!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  9. Hej hej! Härligt med pelargonier har ännu inte köpt någon. Det kanske blir en till helgen. Gillar också vita och rosa blommor bäst. Ha en skön dag kram malin!

    SvaraRadera
  10. Hej Helen! Visst är det vackert med blommor. Din kruka eller är det inte en soppterrin ? ialla fall så är den jättefin tycker jag, är på jakt efter något liknande men inte hittat ännu. Lampan du frågade om kommer från Ikea. Ohh vilken fin gammal skolplach du hade med blommor på såg jag, lyllo dig. Ha en toppendag. Kram Paula

    SvaraRadera