torsdag 26 mars 2009

Funderingar kring matrummet..




Solen srilar in genom rutorna...Allt syns för ögat?? Men...Men...Kristall kronan rengjorde jag härom dagen & det kan jag säga att det var ett tag sen sist....Spegel byrån köpte vi när vi flyttade in i huset -98 och då hade vi den i hallen... den var jätte praktisk tyckte vi då med alla lådor, men till slut blev den så nött på på ovan sidan! Nu har vi den i matrummet .Så nu är jag jätte sugen att måla den gissa vit?? Vi får se... Våren är här och jag är ....... vem vet??
Annars gillar jag att blanda in färger i det vita men basen är ljusa färger.. Det skulle vara jätte kul att gå någon slags inredning kurs någonstans?Men man får sååå mycket inspiration av er alla bloggare... Det är det BÄSTA med bloggeriet...

11 kommentarer:

  1. Hej! Visst är det kul med alla inspirerande bloggar!
    Åh vad avis jag blir på din kristallkrona, en sån har jag velat ha jättelänge:)

    Spegelbyrån hade blivit superfin vit!!

    Ha en härlig eftermiddag,
    kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Hej Helen! Visst får man inredningstips och idéer av alla inspirerande bloggar. Spegelbyrån är fin som den är då den oxå verkar matcha matbordet. Det är svårt det där för den skulle vara fin vit med. Ha en skön kväll! KRAMEN Åsa

    SvaraRadera
  3. Vilken vacker kristallkrona, och matrummet ser verkligen skönt ut!
    Ha en skön kväll.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Hej! Har rast nu och idag i snöstormen kännde jag ej för någon promenad.
    Jag tror aatt skänken skulle bli väldigt fiiin vit, så det är bara att ta fram slippapper och pensel.
    Ha det gött i helgen
    Bamse kramen L8

    SvaraRadera
  5. Jag tror skänken skulle bli jättefin vit!!!
    Ha en bra fredagkväll!!

    Kramar från Camilla.

    SvaraRadera
  6. Ni har en fin kristallkrona och fina gamla möbler. Om man målar skåpet vitt så skulle kanske bord och stolar också vara det? Fundera ett tag till du. Jag skulle också behöva göra rent vår kristallkrona.
    Ha en go helg, vi kanske ses på loppis?
    Kram, kram Susanne

    SvaraRadera
  7. Fin kritallkrona. Kan tänka mig att byrån blir fin vit men det är alltid svårt att bestämma sig när det gäller så stora saker att måla om. Ha en skön helg kram malin!

    SvaraRadera
  8. Vilken vacker ljuskrona! Det är så vackert och ser så pampigt ut. Våra skulle också behövas göras rent. Tittar man nära på prismorna ser man att flugorna har satt sina spår... Det är en nackdel med att bo på landet... Jag vet inte om jag skulle målat spegelbyrån. Gör inget förhastat bara. Kram Stina

    SvaraRadera
  9. Hej !
    spegel byrån skulle bli jättefin i vitt. Visst får man mycket ideér o tips från alla bloggare.
    kram Anna

    SvaraRadera
  10. Hej! Vad kul att du lämande en kommentar! Jag håller med, man får så himla mycket inspiration genom andra bloggar. Sen måste jag bara säga att JA! jag tycker du ska måla den vit! hihi, jag vet att du egentlgien itne frågade, men den komemr nog bli supersnygg!

    Ha en skön kväll!

    kram M

    SvaraRadera
  11. Hejsan!
    Vilken underbar ljuskrona du har! Jätterfin!!!
    Du undrade om Gerbera skålar-jag har beställt de från casual living, www.casualliving.se, de har massa färger och stort sortiment...de är ju för härliga!!!
    ha en skön kväll!
    Kram Lotta

    SvaraRadera