söndag 1 mars 2009

Recept på kräftstjärtar & pasta...

Här kommer ett recept på en lättlagad snabb& god rätt m.kräft- stjärtar &pasta:4pers. 3vitlöksklyftor,2 gula lökar,3dl creme fraich,1dl vitt vin,200gr kräftstjärtar( el. räkor)
Bryn: vitlöken,löken, häll på vinet& creme fraichen, sist men inte minst ljumna på kräftstjärtarna (el. räkorna). Gott med band -spagetthi & ett gott vin till!! Den här skärmen köpte jag igår.Dom gamla skärmarna hade blivit så gula, det är väll nackdelen med vitt...(Bilden blev tyvär lite suddig) Skulle gärna vilja ha en ny kamera som man kan ställa in skärpan lite mera.. Det är nog dags att putsa lite fönster framöver vi har små näsor eller händer på nästan alla våra fönster...unrdra vem?Gardin fronten vet jag ej vad jag vill ha ??
Vi får se..
I morgon blir det något litet inlägg ifrån sov -rummet tror jag ? Sambon håller på att tapetserar för fulla segel..Det ska bli så skönt när vi kan få lite ordning.. Jag har målat vårat klädskåp idag men det är några srykningar kvar innan det blir klart.

"Om man är kreativ, håller man sitt sinne ungt" Ha en bra Söndags kväll:)Helen

3 kommentarer:

  1. Hejsan Hagagård! Gud vad bra med recept, det låter gott. Visst är det härligt när man är igång med ett projekt hemma. Då känner man att kreativitetn flödar. Älskar söndagskvällar med Persbrant. Ha en mysig kväll. Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Hej! Ser fram emot att få se lite bilder i från ditt nytapetserade sovrum.
    Receptet verkar Gott och lättlagat något att göra till helgen kanske.
    Kram Lotta!

    SvaraRadera
  3. Ska bli spännande att få se ditt sovrum, med det nymålade klädskåpet. Det är inte så kul att måla, men desto trevligare när det är klart. Jag har massor med målarprojekt i källaren, kanske att jag börjar i morgon...

    Kram Maria

    SvaraRadera