söndag 29 mars 2009

Vårstädning i köksskåpen...

Det här gamla våffeljärnet har några år på "nacken" men det gräddar jättebra....Det var sambon & hans förre detta som fick det av en gammal dam för c: 20 år sedan..




I dag har jag haft en väldig städlust....Det är långt emellan....Det började med en burk med gamla pepparkakor från julas som rullade ut ur skåpet Ha,ha tänkte jag. Men sen körde jag igång turbon!! In i köksskåpen hällde över i burkar torkade plockade lite mer iordning, då hittade jag mina kära gamla burkar som jag köpt på loppis...Och den gamla runda burken är efter min mor-mor.. minnen... Så nu hoppas jag att man kan få känna städlust tills alla fönster som ska torkas..
Det käääns såååå braaa efteråt!! Ha en riktigt skön vecka alla bloggare!!


6 kommentarer:

  1. Hej Helén!
    Visst blir man nöjd när man städat sådant man inte gör varje vecka. Jag måste ta tag i några köksskåp och fönstren i hela huset. Började med dotterns igår och bytte gardiner.
    Vilka fina burkar du har, gillar gamla burkar. Våffeljärnet var häftigt. En gång hade jag ett gammalt och det funkade bra då.
    Ha en skön vecka!
    Kramis Susanne

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt våffeljärn! Synd att alla nyproducerade är så "fula". Ditt var verkligen superfint!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Go kväll!
    Dom gamla våffeljärnen är bäst, tycker det bara fastnar i dom nya. Gillar dina gamla burkar.
    Det känns bra när man får städlust tyvärr infaller det inte så ofta som det borde
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Halloj!
    Fina gamla burkar!!! Vi får väl se om det blir nåt fint med hem från huvudstaden i helgen!?
    Jag har ekiperat mig med nya jeans o lånad kort grön skinnjacka....Man vill ju känna sig lite fin oxå...Vi hörs närmare!
    Kram Fi

    SvaraRadera
  5. Plingeling! Tänk om jag kunde få lite städlust... Det är ju så härligt efteråt. Gillade dina burkar och våffeljärn. Kramen Åsa

    SvaraRadera
  6. Oj hur får man städlust?;-). Har du nåt bra tips, hihi. Ha en fin kväll! Kram Sofia

    SvaraRadera